Alla de senaste casinonyheterna!

Alla de senaste casinonyheterna!

HemInnovationerModerna sportsbettingspelare använder uteslutande sociala medier framför andra medier

Moderna sportsbettingspelare använder uteslutande sociala medier framför andra medier

-

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

Håll dig uppdaterad med alla de senaste casinonyheterna och fördjupade analyser.

Nästan 50 % av alla lagliga sportsbettingspelare i USA är under 50 år. Den tid då sportfantasterna kollade resultaten i dagstidningen är för länge sedan förbi. Den nya generationen av ivriga sportfantaster tittar på sina telefoner – före, under och efter matcherna.

Enligt Business Wire har 78 % av [Gen Z och Millennials] dubbla skärmar när de tittar på direktsända matcher. Denna nya era av sportmediekonsumtion förändrar hur sportspeloperatörer som DraftKings, FanDuel och BetMGM marknadsför sitt innehåll. Istället för traditionella tv- och radioreklamer dyker sportbooksoperatörerna nu ner i kampanjer i sociala medier, vilket exemplifieras av det ledande affiliateföretaget Sports Gambling Social Media Sports Gambling Guides.

Jag ser dessa unga män titta på sport och de tittar på sina mobilskärmar oavbrutet under matchen. De får uppdateringar av matchresultat, odds, nya spelpoäng i spelet, samt bilder och videor av spelet i realtid, säger Mark Paul, VD för Sports Gambling Guides.

Troy Paul, President, Sports Gambling Guides

Moderna sportsbettingspelare konsumerar liveuppdateringar och medieinnehåll under idrottsevenemang som aldrig förr. Enligt Business Insider handlar det inte längre bara om själva matchen att vara sportfantast – forskning visar att fansen vill vara en del av berättelsen. Moderna spelare vill vara en del av en “gemenskap” samtidigt som de njuter av direktsänd sport – de deltar i kommentarer, forum och videoinnehåll under NFL-, NBA- och NCAAFB-evenemang.

Dagens yngre fans får sin sportinformation uteslutande via sociala medieplattformar som TikTok, Twitter och Instagram, och inte i tidningen eller via radiotalkshower. Vi startade enbart som en marknadsföringsaffiliation för de ledande sportboksoperatörerna som FanDuel, DraftKings och BetMGM, men har utvecklats till att nu även vara en innehållsskapare som varje vecka publicerar sportinnehåll till våra 10 miljoner influencers som följer oss i alla 50 delstater, säger Troy Paul.

De nya yngre sportfansen tittar på matchen på sin telefon samtidigt som de tittar på tv:n – vilket förändrar det sätt på vilket sportspelföretag marknadsför sina varumärken till miljontals sportfantaster i hela landet.

Carl Lindström
Carl Lindströmhttps://www.casinomag.se
Carl Lindström har en lång erfarenhet som redaktör för flertalet av de främsta casinosajterna i Sverige. Främst inom affiliate-marknadsföring, men som bosatt på Malta har han jobbat i tät kontakt med de flesta online casinon i branschen. Carl har varit verksam i iGaming-branschen i drygt 10 års tid och har en djup insikt i hur det fungerar inom alla områden, med allt från affiliate marknadsföring till det operativa inom online casinon. Läs mer om detta i avsnittet "Om sajten". Som redaktör för Casino Magazine Sverige är målet att bidra till en så heltäckande bild av iGaming-sektorn som möjligt. Med intressanta analyser av hur branschen fungerar skall Casinomag.se bidra till att både upplysa konsumenter och proffs inom branschen hur allt hänger ihop.

LÄMNA ETT SVAR

Vänligen ange din kommentar!
Vänligen ange ditt namn här

LATEST POSTS

Finlands sak är vår – Ny spellag introduceras i Finland, här är allt som står på spel

Finland står inför stora förändringar i sin spelmarknad med den nya spellagstiftningen som förväntas träda i kraft under 2026 eller 2027. Denna nya lagstiftning innebär...

Catena Media aktieanalys – Intäktsminskningen fortsätter i samband med strategisk omstrukturering

Catena Media har rapporterat sitt delårsresultat för perioden januari till september 2024, vilket visar på betydande finansiella utmaningar. Bolagets intäkter från kvarvarande verksamhet minskade med...

Spel på casinon utan svensk licens ökar – Vart går pengarna och vilka tjänar på det?

Svenska spelare söker sig i allt större utsträckning till casinon utan svensk licens och kanaliseringsgraden fortsätter minska. Detta fenomen, som vuxit sedan omregleringen av den...

Mest populära casinon utan svensk licens 2024 – En växande trend och ett hot mot svensk kanalisering

Sedan omregleringen av den svenska spelmarknaden 2019 har Sverige arbetat för att skapa en trygg och ansvarsfull spelmiljö, där målet har varit att nå en...

Följ oss

0FansGilla
0FöljareFölj
0PrenumeranterPrenumerera

Mest populära

spot_img