Alla de senaste casinonyheterna!

Alla de senaste casinonyheterna!

HemNyheterAnnatSpelinspektionen lanserar kampanj för att motverka spel på casinon utan svensk licens

Spelinspektionen lanserar kampanj för att motverka spel på casinon utan svensk licens

-

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

Håll dig uppdaterad med alla de senaste casinonyheterna och fördjupade analyser.

För att öka kännedomen om svensk spellicens lanserar nu Spelinspektionen en ny kampanj med titeln “Onödigt spännande“. Kampanjen består av två animerade filmer som syftar till att engagera och informera konsumenter samt driva trafik till en informationssida på Spelinspektionen.se om svensk spellicens.

Inledningsvis går kampanjen i sociala kanaler och startar innan julen 2024.

– Att bygga kännedom och förändra beteenden är ett långsiktigt arbete. Vi tror på ett koncept som kan fungera och utvecklas över tid. Med det animerade formatet kan vi kommunicera snabbt och tydligt, säger Yvonne Hejdenberg, kommunikationschef på Spelinspektionen i ett pressmeddelande.

Spelinspektionen lanserar kampanj för att motverka spel på casinon utan svensk licens

Syftet med kampanjen är att öka medvetenheten om varför man ska välja spelbolag med svensk spellicens och riskerna med att spela på spelsidor utan svensk licens

Det är något som verkligen behöver belysas i ett läge när allt fler svenskar väljer att spela på olicensierade casinon och regeringen kommer allt längre från kanaliseringsmålet på 90%.

Kampanjen planeras att fortsätta periodvis under 2025. På en skild sida har Spelinspektionen även lagt upp information om varför man endast bör välja bolag med svensk licens.

Carl Lindström
Carl Lindströmhttps://www.casinomag.se
Carl Lindström har en lång erfarenhet som redaktör för flertalet av de främsta casinosajterna i Sverige. Främst inom affiliate-marknadsföring, men som bosatt på Malta har han jobbat i tät kontakt med de flesta online casinon i branschen. Carl har varit verksam i iGaming-branschen i drygt 10 års tid och har en djup insikt i hur det fungerar inom alla områden, med allt från affiliate marknadsföring till det operativa inom online casinon. Läs mer om detta i avsnittet "Om sajten". Som redaktör för Casino Magazine Sverige är målet att bidra till en så heltäckande bild av iGaming-sektorn som möjligt. Med intressanta analyser av hur branschen fungerar skall Casinomag.se bidra till att både upplysa konsumenter och proffs inom branschen hur allt hänger ihop.

LÄMNA ETT SVAR

Vänligen ange din kommentar!
Vänligen ange ditt namn här

LATEST POSTS

Hur parasit-SEO och missbruk av auktoritet har övertagit Sveriges mest lönsamma sökord online – Casinon utan svensk licens

Vår undersökning visar att parasit-SEO och auktoritetsmissbruk genom övertagande av utgångna domäner dominerar i sökresultaten hos några av de mest lönsamma sökorden på Google -...

Ny undersökning från Spelinspektionen om Svenskarnas spelvanor 2024: Tre av fyra har spelat om pengar det senaste året

Spelinspektionen har genomfört sin årliga undersökning Allmänheten om spel i samarbete med undersökningsföretaget Enkätfabriken. Syftet är att kartlägga svenskarnas spelvanor och inställning till spelmarknaden. Undersökningen genomfördes i...

Telegram Casinon – En ny trend inom online casinon i Sverige

Under det senaste året har termen "Telegram Casinon" blivit allt mer populär i sökresultaten och diskussionerna bland spelentusiaster. Men vad innebär detta fenomen egentligen? Och varför har...

Söktermer på Google för casino hos svenskar 2025

Vilka är de viktigaste sökorden för termen "casino" hos svenskar just nu? Genom att analysera senaste sökdata på Google hos verktyg som Answer the Public,...

Följ oss

0FansGilla
0FöljareFölj
0PrenumeranterPrenumerera

Mest populära